سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران و کویر و سواحل آن

اگر بازدید از آثار باستانی و مساجد زیبای تاریخی ایران برای جلب رضایت شما از گشت و گذار در ایران کافی نیست، حتما باید از جاذبه های طبیعی بی نظیر ایران دیدن کنید که دنیایی از ماجراجویی و خاطرات خوب را برای شما به یادگار می گذارد، از کوه های مرتفع گرفته تا بیابان های کم ارتفاع و ... جنگل های انبوه تا چشمه های عجیب و غریب.

کوه دماوند، تورهای کوهنوردی ایرانسفر کوه دماوند، ایران
بهترین جاذبه های طبیعی ایران

در اینجا برخی از شگفتی ها و مناظر طبیعی ایران آورده شده است:
دماوند

در حدود 65 کیلومتری شمال کلانشهر تهران، در میانه رشته کوه البرز، قله ای مرتفع قرار دارد که به عنوان بلندترین کوه خاورمیانه شناخته می شود. ارتفاع کوه دماوند 5610 است و همه ساله کوهنوردان از سراسر جهان برای صعود به این قله به ایران سفر می کنند. قله در تمام طول سال پوشیده از برف است. اگر کمی خوش شانس باشید و در ایام غیر آلوده سال (مانند تعطیلات نوروزی) در تهران باشید، می توانید منظره باشکوه قله دماوند را از شهر تماشا کنید. قله دماوند علاوه بر زیبایی طبیعی، در فرهنگ، اساطیر و تمدن ایرانیان از جایگاه والایی برخوردار است، چنان که شاعران بسیاری در اشعار خود از کوه نام برده‌اند و افسانه‌های زیادی درباره آن نقل شده است. برنامه های کوه نوردی دماوند >>

برای رسیدن به قله دماوند باید فردی ورزیده با شرایط بدنی خوب باشید. برای رسیدن به قله دماوند یک برنامه سه روزه کوهنوردی مناسب، همراه با تیم خوب پیاده روی، راهنمای دماوند و تجهیزات کامل لازم است.

 
کویر لوت

کویر لوت یکی از زیباترین مناطق طبیعی ایران است که در جنوب شرق کشور واقع شده و یکی از جاذبه های طبیعی در فهرست میراث جهانی یونسکو در ایران است.
جالب است بدانید که این منطقه یکی از گرم ترین نقاط روی زمین است. کویر لوت بیش از 40000 کیلومتر مربع مساحت دارد و در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرار دارد.

ایران کلوت تورهای ایرانسفار کویر کلوت ایران
دریاچه نمک دشت کویر

یکی دیگر از کویرهای بزرگ ایران که در مرکز فلات و شمال غربی اصفهان و یزد قرار دارد، دشت کویر یا کویر نمک است. طبیعت خشن وحشی اینجا شما را شگفت زده خواهد کرد. کویر معروف دریاچه نمک که در حدود 100 کیلومتری قم قرار دارد، محبوب ترین جاذبه برای بازدید گردشگران است. مطمئن باشید سفر به این منطقه بدون راهنما و تجهیزات مناسب خطرناک خواهد بود.

ایرانسفر دریاچه نمک ایرانسفر دریاچه نمک ایران
چشمه های باداب سورت

برای کسانی که به دنیای زمین شناسی علاقه مند هستند، صخره های شگفت انگیز باداب سورت یک جاذبه دیدنی خواهد بود. چشمه های باداب سورت در استان مازندران و در حدود 100 کیلومتری جنوب ساری قرار دارد. سازندهای پلکانی که از رسوبات ته نشین شده چشمه ها به وجود می آیند، در فصول مختلف رنگ های متفاوتی می دهند. طلایی، زرد، نارنجی و قرمز. گفته می شود دو چشمه از این چشمه ها قابل شرب بوده و خواص درمانی دارند. این یکی از مکان هایی است که عکاسان دوست دارند. متاسفانه چشمه های باداب سورت به دلایل مختلف در حال نابودی هستند.


جزیره قشم

کل جزیره قشم مجموعه وسیعی از مناظر و شگفتی های طبیعی است. این جزیره در خلیج فارس در جنوب بندرعباس واقع شده است و به دلیل تنوع زمین شناسی و سازندهای طبیعی به خوبی شناخته شده است. قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس نیز شناخته می شود. به عنوان مثال، غار آب شور در این جزیره به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان شناخته می شود. دره ستاره ها و دره چاهکوه نیز از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران هستند.

تورهای ایرانسفار قشم چاه کوه، قشم، ایران
آبشار لاتون

آبشار لاتون یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی ایران است. اگر در استان گیلان هستید، ارزش دارد یک سفر کوتاه به شهرستان آستارا داشته باشید تا از تماشای بلندترین آبشار ایران لذت ببرید. در دل کوه های جنگلی زیبای این منطقه، آبشاری به ارتفاع 105 متر وجود دارد. اگر به دنبال آرامش هستید، کمپینگ در این طبیعت آرام و آرام توصیه می شود. اگر شما هم اهل ماجراجویی هستید، می توانید راپل بلندترین آبشار ایران را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که فصل بهار بهترین زمان برای سفر به این نقطه از کشور است.

 

شهر مشهد
هتل های معروف مشهد را نیز می توانید در این لینک https://toranji.ir/2022/08/08/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d9%87%d8%aa%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b4%d9%87%d8%af-%d9%86%d8%b2%d8%af%db%8c%da%a9-%d8%ad%d8%b1%d9%85-%d8%a8%d8%a7-%d8%ba%d8%b0%d8%a7/ ببیند.