سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گذری بر کشور ایران و آداب و رسوم آن

کشور پهناور بودن؛ ایران مناطقی با دمای متفاوت حتی در یک بازه زمانی خاص دارد. در واقع همه نوع آب و هوا و شرایط را ارائه می دهد. بسته به فصل و مناطقی که قصد بازدید از آن را دارید، باید بسته بندی را بر اساس آن تهیه کنید.

بهار و پاییز فصل‌های کوتاهی در ایران هستند، بین گرمای تابستان و هوای متغیر و اغلب سرد زمستان. دمای زمستان اغلب به زیر صفر می رسد، در حالی که تابستان ها می تواند به طور ناخوشایندی گرم باشد، به ویژه برای زنان. در نواحی ساحلی شمالی دریای خزر آب و هوای معتدل و مرطوب است. نواحی جنوبی و منطقه خلیج فارس همواره آب و هوای گرم تری نسبت به ایران مرکزی دارند. شمال غرب ایران حدود 10 تا 15 درجه سانتیگراد خنک تر از بقیه نقاط ایران است.

 

همه فصول جاذبه های خاص خود را دارند. به لطف چنین جغرافیایی متنوع، می توانید انواع آب و هوا را در هر فصلی داشته باشید. آب و هوا بسته به جایی که هستید می تواند مرطوب، خشک، گرم یا سرد باشد. بنابراین می توانید در عرض چند ساعت از ورزش های زمستانی و تابستانی به طور همزمان لذت ببرید.

 

به طور کلی بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به ایران است، حتی اگر آب و هوا، در مواقعی، کمی نامطمئن باشد، چه در سرمای زمستان و چه در گرمای تابستان. دقیق تر از اواسط آوریل تا اوایل ژوئن و اواخر سپتامبر تا اوایل نوامبر است. این زمان ها از زمستان طولانی و سرد شمالی، سال نو ایرانی (اواخر اسفند) و تابستان اجتناب می کنند.

 

• اگر گرما شما را دور نمی کند، توجه داشته باشید که قیمت ها در امتداد سواحل خزر در تابستان می تواند چهار برابر شود.

 

• اگر می خواهید به اسکی بروید، باید بازدید خود را بین نوامبر و مارس برنامه ریزی کنید.

 

• جشنواره گلاب و گلاب بین آوریل و ژوئن برگزار می شود. فصل شکار در ایران از 23 مهرماه آغاز و تا 19 بهمن ماه ادامه دارد. با این حال فصل اوج شکارچیان خارجی معمولاً با تعطیلات ژانویه مصادف است.

 

یکی از سفرهای رویایی به ایران را می توان سفر به کیش دانست قبل از سفر به این جزیره زیبا مقاله بهترین هتل های کیش از نظر مردم https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1262831 را مطالعه کنید.